Kennissessies voor en door ouderen “De watersnoodramp van 1953”

Op woensdag 30 augustus zal vrijwilliger Kees van Stichting Piëzo een kennissessie verzorgen over de watersnoodramp van 1953. In de nacht van 31 januari op 1 februari 1953 – 70 jaar geleden – braken er in Zuid-West Nederland talloze dijken door als gevolg van zware storm en extra hoog water. Velen werden daardoor verrast. Boerderijen en huizen bleven niet staan en hele families kwamen om. Kees laat aan de hand van foto’s, boeken en originele krantenartikelen zien hoe dat kon gebeuren, wat er allemaal gebeurde en hoe de hulpverlening eruitzag. Tot slot wordt stilgestaan bij wat er gedaan is en wordt om zo’n ramp te voorkomen.

Al met al een kennissessie die zeer de moeite waard is om bij te wonen. Wil je ook aanwezig zijn om naar dit stuk van onze Vaderlandse geschiedenis te luisteren? Kom dan woensdag 30 augustus van 14.45 tot 16:45 naar PiëzoCentrum Buytenwegh aan de César Franckrode 64. Deelname is 4 euro, inclusief koffie en thee. Betalen met de Zoetermeerpas is ook mogelijk.

Voor meer informatie en/of aanmelden kun je contact opnemen met Wieneke Crince Le Roy, sociaal cultureel werker bij Stichting Piëzo, via w.crinceleroy@inzet-indewijk.nl of bellen naar de locatie via 079‑8887474.

Ouderen die interesse hebben om zelf iets te presenteren zijn ook van harte welkom om contact op te nemen.

Kinderen van de Piëzo TalentenAcademie op werkbezoek bij GameCity Zoetermeer

Diploma-uitreiking Piëzo en mboRijnland

Handgemaakte en duurzame producten in de Upcycle Store van de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kinderactiviteiten op vrijdagmiddag bij inZet in de zomervakantie