Kennissessie – Geschiedenis en wetenswaardigheden over de wijk Buytenwegh

Op woensdag 13 december zal vrijwilliger Gerard je meenemen door de wijk Buytenwegh. Het lijkt misschien “zomaar” een wijk in Zoetermeer, maar er valt veel over te ontdekken. Wist je bijvoorbeeld dat de wijk zich precies bevindt op de plaats waar eens de Watergeuzen langskwamen om Leiden te gaan ontzetten? Ken je alle componisten naar wie de straten vernoemd zijn en heb je hun muziek weleens gehoord? Wat weet je van de schrijvers en dichters en verzetsmensen waar de overige straten naar vernoemd zijn? Kortom een wijk vol geschiedenis, literatuur en muziek en vergeet dan ook al het mooie groen niet.

Kom woensdag 13 december kijken en luisteren naar een gevarieerde presentatie over de wijk Buytenwegh. Van 14.45 tot 16:45 bij inZet Buytenwegh aan de César Franckrode 64.

Deelname is 4 euro, inclusief koffie en thee. Betalen met de Zoetermeerpas is ook mogelijk.
Voor meer informatie en/of aanmelden kun je contact opnemen met Wieneke Crince Le Roy via w.crinceleroy@inzet-indewijk.nl of bellen naar de locatie via 079‑8887474.

Foto: Beeldbank Zoetermeer

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?