Jong talent tijdens de Kinderkunstweek

In de herfstvakantie konden Zoetermeerse kinderen hun creatieve talenten ontdekken door mee te doen aan de Kinderkunstweek. Vier dagen lang was de creatieve werkplaats in de Ambachtenwerkplaats het domein van kunstenaar Manuel Alaniz uit Nicaragua en de deelnemende kinderen. De kinderen konden aan de slag met schilderen, restafval, wasco en het maken van een mozaïek met oude tijdschriften. De kinderen kregen de technieken uitgelegd, maar waren verder helemaal vrij in de uitvoering. Daardoor ontstonden er vele mooie en originele creaties en gingen de kinderen elke dag met een persoonlijk kunstwerk naar huis.
In totaal hebben 40 unieke kinderen deze kunstweek één of meerdere dagen bezocht en hebben evenzoveel trotse ouders de kunstwerken bewonderd. De kunstweek werd georganiseerd door Stichting Piëzo in samenwerking met het landelijk Beraad Stedenbanden Nederland – Nicaragua en uitgevoerd met hulp van maatschappelijke stagiaires van het Erasmus College.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag