Groot aantal deelnemers PiëzoMethodiek start mbo1 en -2 opleiding

Afgelopen maand zijn 69 deelnemers van de PiëzoMethodiek in Zoetermeer en Leiden gestart met de mbo-opleidingen Entree en Dienstverlener (niveau 1 en 2). De opleidingen worden verzorgd door MBO Rijnland. Piëzo zorgt voor de stageplekken en de stagebegeleiding. De stageplekken worden binnen het netwerk van Piëzo gevonden en nieuwe partners worden benaderd om mee te doen. De animo voor deze mbo-opleidingen is groot. Deelnemers doorlopen de PiëzoMethodiek en ontdekken hun ontwikkelbehoefte. Vaak blijkt dat de behoefte aan een beroepsopleiding te zijn. Hiermee wordt de stap naar de arbeidsmarkt een reëel perspectief. Voor veel deelnemers een unieke kans om hun droom waar te maken; participeren in de samenleving via een baan. “Er was veel belangstelling voor de voorlichtingsdagen. Op basis daarvan werden voorbereidingstrajecten georganiseerd om te ontdekken of opleiding volgen inderdaad de juiste stap was en te realiseren binnen de mogelijkheden van de deelnemer” zegt projectleider opleidingen Sandra Venhuizen. Deelnemers gaan leren en stagelopen combineren. Zij krijgen hulp van vrijwilligers met bijvoorbeeld huiswerk, rekenen, Nederlandse taal of computerwerk.

Neem voor meer informatie over Opleidingen contact op met Gioia Conte (coördinator opleidingen Zoetermeer) via 06-31687716, gioia@stichtingpiezo.nl of Thera Leenman(coördinator opleidingen Leiden) via 06-52478328, thera@stichtingpiezo.nl.

Fotograaf: Henk Leentfaar

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?