Geef kleur aan jouw vrije tijd

Cursus Mozaïek met glassteentjes

In de Ambachtenwerkplaats is alles aanwezig om prachtig mozaïekwerk te maken. Op Maandag en donderdag worden er cursussen mozaïeken met glassteentjes gegeven.

Mozaïeken met glas is een eeuwenoude techniek waarbij het klassieke mozaïeken wordt gecombineerd met “modern” materiaal. Tijdens deze creatieve workshop leer je van ervaren vrijwilligers met het gereedschap en de materialen te werken. Met de verschillende kleuren zijn er diverse stijlen mogelijk.

Je kent mozaïek vast wel van die geweldige SocialSofa’s in Zoetermeer; die kleurige banken. Misschien ken je zelfs de met mozaïek bekleedde bollen, de eieren, en ‘kussens’ bij jou in de wijk? Het is allemaal handwerk van vrijwilligers en er wordt gewerkt naar ontwerpen die met elkaar of individueel worden gemaakt.

Wist je dat er ook heel leuke, kleinere projecten zijn die individueel gemaakt worden? Zo zijn er de gevelhuisjes die worden bekleed met de glassteentjes of vogelhuisjes. Beginnen met een tegeltje of een iets grotere wanddecoratie kan ook of een bloempot bekleden. Er is veel mogelijk en dat leer je onder andere tijdens de cursussen mozaïek. Het is heerlijk handwerk met als resultaat iets waar je jaren plezier van hebt. Mozaïekwerk verkleurt namelijk niet onder invloed van licht.

Een mozaïekwerkje voor een ander maken kan ook heel erg leuk zijn.

Heb je deze techniek nog nooit uitgeprobeerd maar wil je het graag leren? Meld je dan aan voor een cursus op de maandagochtend óf de maandagmiddag of de donderdagochtend in de Ambachtenwerkplaats. Er is namelijk ruimte voor nieuwe deelnemers! De kosten voor deelname bedragen 4,00 euro per keer; contant te voldoen of via de ZoetermeerPas.
Locatie: Ambachtenwerkplaats inZet, Teldersrode 25.

Van maandag tot en met donderdag tussen 9.15 en 17.00 uur kun je binnenlopen om te informeren. Je kunt ook mailen naar simone@stichtingpiezo.nl of bellen naar 079‑8881928.

Computercursus voor beginners bij inZet Meerzicht

Architecten in gesprek met ouderen van het Vonkje

Piëzo Ambachtenwerkplaats maakt Rad van Fortuin voor Oranjestichting

Voedingsetiketten lezen – voorlichtingsbijeenkomst door een diëtist