Feestelijke afsluiting project Opstap naar maatschappelijke participatie

Op dinsdag 19 maart kwamen de negen deelnemers van het Project Opstap naar maatschappelijke participatie na de inburgering nog eenmaal bijeen om hun project af te sluiten. De deelnemers zijn een half jaar lang intensief bezig geweest met het volgen van taallessen, lessen maatschappijoriëntatie en intervisie. Daarnaast hebben zij vrijwilligerswerk verricht om het geleerde direct in de praktijk te kunnen brengen.

Ten overstaan van hun docent, taalvrijwilligers, klantmanagers en andere betrokkenen hielden de deelnemers ieder een korte presentatie waarin zij lieten horen en zien hoe hun taalgebruik verbeterd is en hoeveel zelfvertrouwen zij inmiddels hebben gekregen. Uit handen van Mirjam van Bijnen, directeur van Stichting Piëzo, ontvingen zij vervolgens een certificaat.

Het project Opstap naar maatschappelijke participatie na de inburgering wordt door Piëzo verzorgd in opdracht van de gemeente Zoetermeer. Het project is bedoeld om mensen na hun inburgering verder op weg te helpen naar participatie in de Zoetermeerse samenleving door middel van het verhogen van hun taalniveau, het vergroten van hun zelfvertrouwen en het vergroten van hun sociale netwerk.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wendy Moerman via 06-80055583 of wendy@stichtingpiezo.nl.

Fotograaf: Nathalie van den Heuvel, Piëzo

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum