Energie besparen is een feest

Zoetermeerders bewust maken van hun energiegebruik, contact leggen met andere inwoners, rekening houden met het milieu en de Nederlandse taal machtiger worden. Dit alles komt tot zijn recht met de Energieparty’s van stichting Piëzo.

Door heel Zoetermeer worden Energieparty’s gegeven. Bij mensen thuis, in PiëzoCentra of op de ouderkamer van een basisschool. Tijdens een Energieparty, vergelijkbaar met een Tupperware party maar dan over energie, geven twee energieconsulenten van de Zoetermeerse stichting Piëzo informatie over energiegebruik van verschillende apparaten in de kamers van het huis. De energieconsulenten, die door het geven van deze party niet alleen bezig zijn met het delen van kennis maar ook met de ontwikkeling van hun eigen talenten en vaardigheden, geven makkelijk toepasbare tips hoe energie te besparen. Energiebesparende middelen als een spaarlamp en een doucheverklikker voor kinderen zijn vaste onderdelen tijdens een party.

EP PCM-7

Om nog specifieker te kijken naar het energieverbruik in de woning worden Energiescans ingezet. Twee consulenten komen bij iemand thuis en lopen samen door het huis. Zo kunnen energie slurpende apparaten opgespoord worden en wederom door goed toepasbare tips kan het energieverbruik omlaag gebracht worden. Na een Energiescan krijgt de bewoner een rapport met daarin tips die bij toepassing bijdragen tot een lagere energienota.

Aanmelden voor een Energieparty of Energiescan bij u thuis in Zoetermeer kan via info@stichtingpiezo.nl of door te bellen naar 079-8887770

EP PCM-8

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?