Eerste cursus ‘Omgaan met geld’ bij Piëzo succesvol afgerond

De eerste Nibud cursus ‘Omgaan met geld’ is succesvol afgerond in PiëzoCentrum Buytenwegh. Gedurende acht weken hebben elf deelnemers geleerd hoe je verantwoord met je geld omgaat. Hoe je bijvoorbeeld geld bespaart als je boodschappen doet, wat budgetteren is en waarvoor dat nodig is. Ook werd besproken welke hulp je kunt krijgen in Zoetermeer als je het zelf (even) niet redt. In een vertrouwde groep werd veel gedeeld en van elkaar geleerd. En er is veel samen geoefend met casussen uit de praktijk. Een Arabisch sprekende bezoekvrouw was aanwezig om te vertalen als sommige woorden nog lastig waren. Deelname aan de cursus werd beloond met een certificaat.

De cursus is onderdeel van het project preventieve armoedebestrijding waarbinnen Bezoekvrouwen en -mannen een actieve rol spelen in de begeleiding van mensen die hulp nodig hebben. Doordat zij de taal en cultuur van het geboorteland kennen én goed geïntegreerd zijn, begrijpen zij als geen ander tegen welke problemen mensen kunnen aanlopen en welke hulp relevant is.

Aanmelden voor een cursus ‘Omgaan met geld’ kan bij Odette Panneman, Projectcoördinator Preventieve Armoedebestrijding, via odette@stichtingpiezo.nl of 06-36019137.

Soroptimistclub bezoekt de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Kom handwerken bij de Piëzo Ambachtenwerkplaats

Voeding en diabetes- voorlichting door de diëtiste bij inZet Centrum

Een egelhuisje van de Piëzo Ambachtenwerkplaats voor de winnaar Landelijke Opschoondag