Diploma-uitreiking Piëzo met voor iedereen een eigen feestje

Blije gezichten bij de achttien deelnemers die op 2 februari via Piëzo en MboRijnland hun mbo 2-diploma Zorg en Welzijn in ontvangst namen.

Na een hectisch jaar waarin corona de boventoon voerde, kregen de deelnemers hun welverdiende diploma uit handen van hun docent van MboRijnland en studiebegeleider van Piëzo. Een feestje was het ondanks de corona maatregelen wel. Elke deelnemer kreeg een tijdstip toegewezen waarop het diploma persoonlijk uitgereikt werd. Alle deelnemers liepen over een heuse rode loper een feestelijk versierde zaal in en kregen hun felbegeerde diploma en een attentie. Zo voelde iedereen zich in het zonnetje gezet.

Gestimuleerd door docenten, studiebegeleider en vrijwilligers voor stage- en huiswerkbegeleiding en kinderoppas wist de groep de 1,5 -jarige opleiding succesvol af te ronden. De deelnemers combineerden school met praktijkstages bij organisaties in de wijk en bij bedrijven. De opleiding werd verzorgd door Piëzo en MboRijnland samen en er werd intensief samen gewerkt met DZB, klantmanagers van de gemeente Leiden en de vele stage-aanbieders.

De deelnemers hebben nu een prachtig toekomst perspectief met het diploma mbo 2 in handen. Een aantal van de gediplomeerden gaat door met een mbo 3 opleiding in de (kraam)zorg of mbo 4 pedagogisch medewerker, ook wist een aantal aan te geven dat zij de komende weken starten met een baan in de thuiszorg of in een woonlocatie voor ouderen via Libertas.

De uitreiking was ook voor Stichting Piëzo een emotioneel moment. Na zich zes jaar ingezet te hebben voor honderden inwoners van Merenwijk (en ver daarbuiten) moest de organisatie eind juni 2020 haar EpiCentrum sluiten. Gelukkig was het nog wel mogelijk om de lopende opleidingen (mbo 1 en mbo 2) te blijven ondersteunen. Nu ook de laatste deelnemers met het behalen van hun diploma afscheid nemen van Piëzo, is het definitief tijd om Leiden vaarwel te zeggen. Stichting Piëzo wenst de deelnemers heel veel succes in de toekomst en bedankt de gemeente Leiden in het genoten vertrouwen en de bijdrage voor het les- en boekengeld voor de deelnemers.

Voor meer informatie over Piëzo en de opleiding kunt u contact opnemen met Paula Verweij, 06-40579695, paula@stichtingpiezo.nl.

Een Koninklijke kookworkshop voor kinderen

Workshop bij inZet Buytenwegh over meer zelfvertrouwen

Omgaan met meningsverschillen – workshop door Indigo Preventie

Gezellig samen aan de slag in Wijktuin Noordhove