Deelnemers Piëzo starten met mbo-opleidingen

Afgelopen week zijn drieëndertig deelnemers van Piëzo gestart met hun mbo 1 of 2 -opleiding. Er is voor hen een spannende, maar vooral leuke tijd aangebroken. Gedurende het opleidingstraject volgen zij les bij MboRijnland en doen praktijkervaring op bij de locaties van Piëzo en op plekken bij partners in de wijken zoals basisscholen, woonzorgcentra voor ouderen en locaties voor dagbesteding. De mbo1-opleiding richt zich op het uitvoeren van dienstverlening en basiszorgtaken en mbo 2 leidt de deelnemers op tot Helpende welzijn en zorg. Er is voor alle deelnemers extra aandacht voor stage- en studiebegeleiding waarbij per deelnemer gekeken wordt wat hij of zij nodig heeft aan extra hulp. Vrijwillige stagebegeleiders bieden deze hulp die kan bestaan uit extra reken-of taalondersteuning of bijvoorbeeld leren plannen van huiswerk.

Voor meer informatie over de opleidingen van Piëzo kunt u contact opnemen met Sandra Venhuizen; 06 52667817, sandra@stichtingpiezo.nl.

Een Koninklijke kookworkshop voor kinderen

Workshop bij inZet Buytenwegh over meer zelfvertrouwen

Omgaan met meningsverschillen – workshop door Indigo Preventie

Gezellig samen aan de slag in Wijktuin Noordhove