De VoorleesExpress Zoetermeer is op zoek naar vrijwillige voorlezers

De VoorleesExpress is op zoek naar vrijwilligers die willen voorlezen bij gezinnen thuis.

De VoorleesExpress stimuleert de taalontwikkeling van kinderen en verrijkt de taalomgeving thuis. Twintig weken lang komt een vrijwillige voorlezer thuis bij een gezin met kinderen van 2 tot en met 6 jaar. Het gaat hierbij om kinderen die moeite hebben met de Nederlandse taal en/of opgroeien in een taalarme thuisomgeving. De vrijwilliger introduceert het voorleesritueel bij het gezin. De ouders krijgen handvatten om het voorlezen zelf over te nemen en boeken een blijvende plek te geven in het dagelijks leven. Binnen het project wordt nauw samen gewerkt met de bibliotheek. De vrijwillige voorlezers krijgen van de bibliotheek een workshop interactief voorlezen aangeboden.

Meer informatie bij Janneke Mijsen, projectleider VoorLeesExpress Zoetermeer

M. 06 11720398 / T. 079 3229453
E. zoetermeer@voorleesexpress.nl

PCM VLExpress 2013-02-09

Vrijwilligers van Piëzo van Wijktuin Noordhove naar de bollenvelden

Beweeg- en spelactiviteiten voor ouderen bij inZet Buytenwegh

Creatieve vrijdagmiddag bij inZet Centrum voor kinderen en ouders

Wat staat er op het etiket?