Coördinatoren VoorleesExpress gezocht

Als coördinator van de VoorleesExpress van Piëzo begeleid je een groepje gezinnen en voorlezers. Je vormt de spil tussen de gezinnen, voorlezers en de projectleiding en bewaakt de voortgang van het project.

Wat heb jij in huis?
– Je hebt affiniteit met kinderen, taal en culturen.
– Je hebt plezier in organiseren en coachen.
– Je bent wekelijks flexibel beschikbaar.
– Je bent bereid om je voor een periode van minimaal een half jaar vrijwillig in te zetten.

Omschrijving activiteit

Bij de VoorleesExpress komt een vrijwillige voorlezer wekelijks bij een gezin thuis om de kinderen (van 2 tot 8 jaar) voor te lezen. We stimuleren daarmee de taalontwikkeling van de kinderen en verrijken samen met de ouders de taalomgeving thuis. De ouders krijgen handvatten om het voorlezen zelf over te nemen en boeken een blijvende plek te geven in het dagelijks leven.

Heb je interesse? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie en een kennismakingsgesprek met Leonie Bierhuizen via zoetermeer@voorleesexpress.nl of 06‑43146849.

Foto: Lilian van Rooij Fotografie, copyright Voorlees Express 2017

Elke donderdag creatief bezig zijn bij Piëzo in Wijktuin Noordhove

De VoorleesExpress is op zoek naar voorlezers