Computercursussen en cursussen sociale media en digitaal solliciteren in PC Meerzicht

Vanaf september starten er in PiëzoCentrum Meerzicht computerlessen. Deelnemers aan deze lessen krijgen de kans om computervaardigheden te leren en kennis te maken met sociale media.

De cursussen worden gegeven door vrijwilligers van Piëzo. De volgende cursussen worden gegeven;

Beginnerscursus computergebruik (Windows 8)
De cursus is bedoeld voor deelnemers die weinig ervaring hebben met het werken op de PC of laptop en daar graag verandering in willen brengen.
Inhoud: Het hanteren van de muis, gebruik van internet, emailen en documenten maken en opslaan.
Deze cursus bestaat uit acht lessen van twee uur en start op woensdag 25 maart van 09.15-11.15 uur.

Vervolgcursus computergebruik (Windows 8)
De cursus is bedoeld voor deelnemers al enige ervaring hebben met het werken op de PC of laptop en nog meer toepassingen willen leren.
Inhoud: Het installeren van emailprogramma’s, gebruik van internet, het aanpassen van het bureaublad en de bibliotheken en een basiscursus Word.
Deze cursus bestaat uit acht lessen van twee uur en start op dinsdag 24 maart van 13.15-15.15 uur.

Social Media en digitaal solliciteren
In de cursus social media kijken we vooral naar wat je kan met social media, wat de gevaren zijn en vooral naar de vraag hoe kan je op de hoogte blijven van wat er allemaal in jouw wereld dichtbij en ver weg gebeurt. We kijken naar facebook, maar ook naar twitter en skype. We kijken ook naar hoe je deze media in kunt zetten bij het vinden van werk.
Deze cursus bestaat uit acht lessen van één uur en start op woensdag 25 maart van 09.15-10.15 uur.

Data:
Vervolgcursus computergebruik(start dinsdag 24 maart) 13.15-15.15 uur
Beginnerscursus computergebruik (start woensdag 25 maart) 09.15-11.15 uur
Social Media / Digitaal solliciteren (start woensdag 25 maart) 09.15-10.15 uur

Locatie: PiëzoCentrum Meerzicht, Uiterwaard 21 in Zoetermeer
Kosten: Beginnerscursus en vervolgcursus:
€40,- (voor 8 lessen met materiaal) of tegen inlevering van cheque 3, 4 of 5 van de Zoetermeerpas
Social media en digitaal solliciteren
€3,- per les of tegen inlevering van cheque 3, 4 of 5 van de Zoetermeerpas
Kinderoppas: Op woensdagochtend is er kinderoppas voor de 0-4 jarigen

Voor meer informatie en aanmelden:
femke@stichtingpiezo.nl