Certificaat voor deelnemers Opstap

Deelnemers van het project Opstap naar Maatschappelijke Participatie hebben, na een intensief traject van een half jaar, hun certificaat in ontvangst mogen nemen. Tijdens de feestelijke bijeenkomst presenteerden de deelnemers voor de groep wat zij geleerd hebben en wat hun toekomstplannen zijn.

Dankzij de taallessen, lessen maatschappijoriëntatie en het verrichten van vrijwilligerswerk is zowel het taalniveau als het zelfvertrouwen van de deelnemers flink omhooggegaan. Deelnemers hebben onder andere vrijwilligerswerk verricht in een verzorgingshuis, bij ouderenproject het Vonkje en bij de kinderoppas.

Enkele deelnemers zullen een pre-mbo of mbo-opleiding gaan volgen en andere deelnemers zullen hun vrijwilligerswerk en taallessen blijven voortzetten.
De deelnemers zijn tijdens het project bijgestaan door een NT2-docent en enthousiaste en vervaren vrijwilligers.

Het project Opstap naar maatschappelijke participatie is bedoeld om mensen na hun inburgering verder op weg te helpen naar participatie in de Zoetermeerse samenleving door middel van het verhogen van hun taalniveau, het vergroten van hun zelfvertrouwen en het vergroten van hun sociale netwerk.

Neem voor meer informatie over dit project contact op met Wendy Moerman, wendy@stichtingpiezo.nl, 06-80055583.