Bezoekvrouwen- en mannen helpen bij overzicht houden op financiën

Het begrijpen van de post en het op orde houden van financiën is niet makkelijk. Als daar ook nog een taalbarrière bij komt kijken dan wordt het pas écht ingewikkeld. Met het project Preventieve Armoedebestrijding van Stichting Piëzo worden mensen door vrijwillige Bezoekvrouwen of -mannen en een budgetcoach bij hun financiën begeleid. Bezoekvrouwen en -mannen spelen een belangrijke rol in die begeleiding omdat zij de taal en cultuur uit het thuisland van mensen begrijpen. De budgetcoach stelt vast wat precies op orde gebracht moet worden en de Bezoekvrouw/man helpt dan heel praktisch en vertaalt waar nodig. Ook worden inkomsten en lasten in kaart gebracht. In 2020 zijn vijftig mensen via het project preventieve armoede bereikt en met hun financiën begeleid.

Computercursus voor beginners bij inZet Meerzicht

Architecten in gesprek met ouderen van het Vonkje

Piëzo Ambachtenwerkplaats maakt Rad van Fortuin voor Oranjestichting

Voedingsetiketten lezen – voorlichtingsbijeenkomst door een diëtist