Ben jij de vrijwillige coördinator die we zoeken bij VoorleesExpress Zoetermeer?

VoorleesExpress Zoetermeer is op zoek naar een vrijwilliger die vijf gezinnen en vijf voorlezers wil begeleiden gedurende 20 weken. Eind februari 2018 starten weer 35 nieuwe gezinnen en voorlezers bij VoorleesExpress Zoetermeer. Voorlezers lezen wekelijks een uurtje voor aan kinderen in de leeftijd van twee tot en met zes jaar en creëren samen met ouders een voorleesritueel dat bij hen past. Een coördinator kijkt samen met het gezin naar hoe zij zelf de taalontwikkeling kunnen blijven stimuleren bij hun kind(eren) na afloop van de 20 weken voorlezen. Soms heeft het gezin of de voorlezer zelf mogelijk nog andere ontwikkelbehoeften. Ook hier kijkt de coördinator samen met hen naar en speelt daarop in. De projectleider van VoorleesExpress Zoetermeer en de coördinator hebben nauw contact over het verloop van het voorleesseizoen en de ontwikkeling van gezinnen en voorlezers. Het voorleesseizoen loopt tot de zomervakantie. Coördinatoren krijgen een training van één dagdeel.

Is deze vrijwillige functie je op het lijf geschreven? Neem dan graag contact op met projectleider VoorleesExpress Zoetermeer, Wieneke Crince Le Roy. Te bereiken via e-mail: zoetermeer@voorleesexpress.nl of via telefoon079-3229453 / 06-11720398.

Fotograaf: Henk Leentfaar

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove