Als je goed wilt leren rekenen dan ben je bij Piëzo aan het juiste adres!

Elke dag kom je in situaties terecht waarbij je snel iets moet uitrekenen; in de supermarkt, thuis of op het werk. Algemene kennis van rekenen heb je nodig in het dagelijks leven.

Stichting Piëzo is in oktober van dit jaar gestart met het project: ‘Rekentaal’. In dit project wordt afgerekend met rekenangst en rekenachterstanden.  De gekozen methode draagt bij aan het bereiken van het gewenste niveau voor alle deelnemers. Het is een eenvoudige methode die je snel kunt leren en op alle sommen toepassen. De deelnemers leren optellen, aftrekken, breuken, vermenigvuldigen en delen.

Er wordt gewerkt met voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

Ook wordt er rekentaal aangeleerd. Het is belangrijk woordenschat uit te breiden om de sommen goed te kunnen begrijpen en te kunnen maken. Onder deskundig begeleiding van een trainer en rekenvrijwilligers worden de trainingen verzorgd.

Alle deelnemers zijn enthousiast en gemotiveerd. Door beter te leren rekenen en het ontdekken dat je het echt kunt leren als je er maar voor open staat krijgt men zelfvertrouwen en plezier in rekenen, aldus rekentrainer Natalie Boekaerts.

Het eerste gedeelte van het rekentraject is feestelijk afgesloten met het behalen van een tafeldiploma. Tafels leren is geen doel op zich maar tafels vormen wel de basis voor vrijwel alle rekenhandelingen op basisschoolniveau. Het maakt het rekenen makkelijker. Voor de deelnemers geldt dat er later veel tijdwinst mee kan worden behaald.

Conversatieles Nederlands

Succesvol Repair Café Zoetermeer

Word voorlezer bij de VoorleesExpress!

Gezonde lunch bij Piëzo in Wijktuin Noordhove