Wethouder reikt voorleesdiploma’s uit bij de VoorleesExpress

Afgelopen week was de grote, feestelijke afsluiting van het eerste seizoen van 2024 van de VoorleesExpress. Deze feestelijke middag vond plaats op Basisschool De Regenboog. De deelnemende gezinnen en vrijwilligers hebben gezamenlijk het traject van twintig weken voorlezen en taalactiviteiten afgerond. Met alle tips van de VoorleesExpress(vrijwilligers) hebben ouders de nodige tools gekregen om het stokje over te nemen. De kinderen ontvingen hun voorleesdiploma uit handen van wethouder Wim Blansjaar, waarna de kinderen, ouders en vrijwilligers konden genieten van een improvisatieverhaal onder leiding van Demi van het Warm Water Jeugdtheater. Na afloop kregen de kinderen een mooi boek cadeau en ook de voorlezers zelf werden niet vergeten.

Wil je zelf ook als vrijwilliger bij de VoorleesExpress aan de slag en kinderen en ouders in aanraking brengen met boeken en taal? Neem dan contact op met Leonie Bierhuizen, 06‑43146849, zoetermeer@voorleesexpress.nl

Fotograaf: Leon Koppenol

Maatschappelijke Diensttijd bij Piëzo