Piëzo Z-route inburgeraars bezoeken bibliotheek

De afgelopen weken heeft een deel van de cursisten die bij Stichting Piëzo taallessen volgen voor de inburgering Z-route (zelfredzaamheid) een bezoek gebracht aan de bibliotheek. Een medewerker van de bibliotheek verzorgde een rondleiding waarna een groot deel van de cursisten gelijk lid is geworden. Nu zijn de cursisten zelf in staat om boeken te lenen voor haken, schilderen, kleding maken en lezen.
Zelfredzaamheidsroute
Piëzo voert in Zoetermeer de Zelfredzaamheidsroute (Z-route) van de inburgering uit. De Z-route is voor inburgeraars, die moeite hebben met het leren van een nieuwe taal en beperkt zelfredzaam zijn. Het gaat veelal om mensen die in hun land van herkomst weinig of geen scholing hebben gehad of een lage leerbaarheid hebben. Voor de Z-route is een verplichting voor statushouders tot het volgen van 800 uur Nederlandse taalles verzorgd door een NT2-docent. De taallessen zijn praktisch van aard. Ook volgt een statushouder 750 uur participatie-activiteiten.
Meehelpen?
Wil je bijdragen om de cursisten te helpen met de Nederlandse taal? Dan kan je je aanmelden als taalvrijwilliger of wil je eerst nog wat meer informatie? Neem dan contact op met Nicoline Schol, nicoline@stichtingpiezo.nl, 06-28851365.

Maatschappelijke Diensttijd bij Piëzo

Burendag in Wijktuin Noordhove

Wethouder reikt voorleesdiploma’s uit bij de VoorleesExpress

Vier Burendag bij Piëzo en inZet