Vrouw in actie

Vrouw in Actie

Vrouw in Actie is een project voor vrouwen door vrouwen. In dit project krijgen vrouwen een serie van 5 workshops aangeboden. Na inschrijving wordt verwacht dat zij naar alle 5 bijeenkomsten komen.

Tijdens de bijeenkomsten staat het ontdekken van eigen talent en vaardigheden centraal. De vrouwen krijgen hulp om stappen te zetten richting arbeidsmarkt en/of opleiding. In één van de workshops gaan de vrouwen speeddaten met arbeids- en opleidingsdeskundigen. Ze ontmoeten dan vrouwen van diverse serviceclubs, Leerwerkloket, bedrijven en Werkgeverservicepunt en komen meer te weten over de arbeids- en opleidingsmarkt.

De 5 workshops zijn een eerste stap voor vrouwen om de focus te leggen op werk of opleiding. Vrouwen die daarna verder willen ontwikkelen, kunnen in overleg doorstromen naar een verdiepingscursus.

Voor wie?

Vrouw in Actie is voor vrouwen met afstand tot de arbeidsmarkt vanwege geen ervaring op de arbeidsmarkt (intreders, zowel WWB’ers als NUGGERS) of zonder recente ervaring op de arbeidsmarkt (herintreders, ten minste 5 jaar niet meer actief op de arbeidsmarkt).

Initiatief

Vrouw in Actie (VIA) is een initiatief van de arbeidsmarktregio, de deelnemende gemeenten zijn: Zoetermeer, Pijnacker Nootdorp, Lansingerland, Leidschendam-Voorburg, Voorschoten en Wassenaar. Stichting Piëzo voert VIA uit.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jane Martie-Chatlein (jane@stichtingpiezo.nl, tel. 06-51416381).

Entreeopleiding

Computerlessen