Sportmaatjes

Door het Sportmaatjes project krijgen mensen die graag willen sporten maar niet alleen naar een vereniging willen gaan of dit moeilijk vinden de kans om samen met een maatje toch te gaan sporten!

In het project Sportmaatjes worden vrijwilligers van sportverenigingen in Zoetermeer gekoppeld aan deelnemers van het project. Iedere inwoner van Zoetermeer die het moeilijk vindt om alleen naar een sportvereniging te gaan, kan deelnemen aan het project.

Door de koppeling van het maatje en een deelnemer, krijgt de deelnemer de mogelijkheid om onder goede begeleiding onderdeel te worden van de diverse sportverenigingen in Zoetermeer. Koppelingen worden gemaakt met leden van bijvoorbeeld een handbal-, voetbal-, zwem- of atletiek vereniging.

Opzet project

De deelnemers aan het project krijgen voor 20 weken een Sportmaatje aan zich gekoppeld. Dit maatje is geworteld in een sportvereniging. Het maatje gaat samen met de deelnemer sporten en maakt hem/haar wegwijs binnen de sportvereniging. Zo helpt het maatje met het leggen van contacten met andere leden, sportregels aanleren en vaardigheden voor de sport verder ontwikkelen. Ook maken deelnemers kennis met de vele mogelijkheden van vrijwilligerswerk binnen de vereniging.

Het project Sportmaatjes wordt financieel mogelijk gemaakt door subsidie van het Oranje Fonds en VSBfonds.

Sportmaatje of deelnemer worden?

Wil je deelnemen aan het project, als sportmaatje aan de slag, of wil je meer informatie?
Neem contact op met Milou van Loenen:
Telefoonnummer: 06-11715238
E-mail: milou@stichtingpiezo.nl