Mbo-2 Opleiding

Piëzo verzorgt voor haar deelnemers samen met MboRijnland de opleiding Dienstverlener. Bij deze opleiding kan een deelnemer uit twee uitstroomrichtingen kiezen:

• Helpende zorg en welzijn
  • Facilitaire dienstverlening

Met de opleiding Dienstverlener biedt Piëzo een opleiding aan die breed maatschappelijk georiënteerd is en die de deelnemer de mogelijkheid biedt om in Zoetermeer een rol van belang te vervullen. Deze rol wordt vervuld door gedurende anderhalf schooljaar 18 uur per week stage te lopen bij Piëzo en diverse organisaties en instellingen uit het Zoetermeerse netwerk van Piëzo. Piëzo draagt zorg voor het les- en boekengeld, in samenwerking met de gemeente Zoetermeer. MboRijnland verzorgt de lesdagen.

Het voordeel van deze mbo-2 opleiding is dat een deelnemer kennis kan maken met meerdere beroepen. Is al duidelijk dat iemand kiest voor bijvoorbeeld Helpende zorg & welzijn, dan voert de deelnemer direct de opdrachten uit die bij deze opleiding horen. Bij de opleiding Dienstverlener staan gastvrijheid en behulpzaamheid hoog in het vaandel.

Uitstroomrichtingen

Afhankelijk van de uitstroomrichting kan de deelnemer bij bepaalde bedrijven en organisaties aan de slag.

• Helpende zorg en welzijn

Als helpende zorg en welzijn kan de deelnemer aan de slag bij mensen thuis, of bij een organisatie zoals een verzorgingshuis, verpleeghuis, woonzorgcentrum, kinderopvang, een organisatie die helpt bij begeleid wonen, een ziekenhuis of (speciaal) onderwijs. De deelnemer kan ondersteunen bij persoonlijke zorg, wonen en het huishouden. Ook kan er ondersteund worden bij sociale en recreatieve activiteiten.

• Facilitaire dienstverlening

Als de deelnemer kiest voor de uitstroomrichting Facilitaire dienstverlening, kan deze stage lopen bij grote bedrijven en organisaties. De deelnemer voert dan taken uit zoals het ontvangen van bezoekers op locaties, dingen klaar zetten voor bijeenkomsten, zorgen voor kleine reparaties en onderhoud van het gebouw.

Informatie

Voor meer informatie over deze opleidingen kunt u contact opnemen met Sandra Venhuizen (sandra@stichtingpiezo.nl, 06-52667817) of Paula Verweij (paula@stichtingpiezo.nl; 06-40579695).

Piezo ouders

Samen opvoeden